エマーソンの"The American Scholar"
エマーソンの"The American Scholar"Wikipedia引用をDeepL翻訳しました。この後に投稿するTolandVlogのサムさんとマサキさんがホピ族のルーベンさんからお話を伺った動画の話につながります。"The American Scholar" was a speech given by Ralph Waldo Emerson on August 31, 1837, to the Phi Beta Kappa Society of Harvard College at the First Parish in Cambridge in Cambridge, Massachusetts. He was invited to speak in recognition of his groundbreaking work Nature, published a year earlier, in which he established a new way for America's fledgling society to regard the world. Sixty years after declaring independence, American culture was still heavily influenced by Europe, and Emerson, for possibly the first time in the country's history, provided a visionary philosophical framework for escaping "from under its iron lids" and building a new, distinctly American cultural identity.「ラルフ・ウォルドー・エマーソンが1837年8月31日、マサチューセッツ州ケンブリッジの第一教区でハーバード・カレッジのファイ・ベータ・カッパ・ソサエティに対して行ったスピーチ。その前年に出版された画期的な著作『ネイチャー』(Nature)が評価され、エマーソンはこの講演に招かれた。独立宣言から60年後、アメリカ文化はまだヨーロッパから大きな影響を受けていた。エマーソンは、おそらくこの国の歴史上初めて、「鉄の蓋の下から」脱出し、アメリカ独自の新しい文化的アイデンティティを構築するための先見的な哲学的枠組みを提供したのである。SummaryEmerson introduces Transcendentalist and Romantic views to explain an American scholar's relationship to nature. A few key points he makes include:We are all fragments, "as the hand is divided into fingers", of a greater creature, which is mankind itself.An individual may live in either of two states. In one, the busy, "divided" or "degenerate" state, he does not "possess himself" but identifies with his occupation or a monotonous action; in the other, "right" state, he is elevated to "Man", at one with all mankind.To achieve this higher state of mind, the modern American scholar must reject old ideas and think for him or herself, to become "Man Thinking" rather than "a mere thinker, or still worse, the parrot of other men's thinking", "the victim of society", "the sluggard intellect of this continent"."The American Scholar" has an obligation, as "Man Thinking", within this "One Man" concept, to see the world clearly, not severely influenced by traditional and historical views, and to broaden his understanding of the world from fresh eyes, to "defer never to the popular cry."The scholar's education consists of three influences:I. Nature, as the most important influence on the mindII. The Past, manifest in booksIII. Action and its relation to experienceThe last, unnumbered part of the text is devoted to Emerson's view on the "Duties" of the American Scholar who has become the "Man Thinking"."The scholar must needs stand wistful and admiring before this great spectacle. He must settle its value in his mind."エマーソンは、アメリカの学者と自然との関係を説明するために、超越論とロマン主義の見解を紹介している。彼の重要なポイントは以下の通りである:私たちは皆、「手が指に分かれているように」、人類という大きな生き物の断片である。個人は2つの状態のどちらかで生きている。ひとつは忙しく、「分裂」した、あるいは「退化」した状態であり、彼は「自分自身を所有」しているのではなく、自分の職業や単調な行動と同一化している。もうひとつの「正しい」状態では、彼は「人間」へと昇華し、全人類と一体化する。この高い精神状態を達成するために、現代のアメリカの学者は旧来の考えを否定し、自分の頭で考え、「単なる思想家、あるいはもっと悪いことに、他人の考えのオウム返し」、「社会の犠牲者」、「この大陸の遅れた知性」ではなく、「考える人間」にならなければならない。"アメリカの学者 "は、この "一人の人間 "の概念の中で、"考える人間 "として、伝統的な見方や歴史的な見方に大きく影響されることなく、世界をはっきりと見渡し、新鮮な目で世界に対する理解を広げ、"大衆の叫びには決して従わない "義務がある。学者の教育は、3つの影響から成り立っている:I. I. 心に最も重要な影響を与えるものとしての自然II. 書物に現れる過去III. 行動と経験との関係本文の最後の番号のない部分は、「考える人間」となったアメリカの学者の「義務」についてのエマーソンの見解に費やされている。「学者は、この偉大な光景を前にして、悲嘆に暮れ、感嘆に立ち尽くす必要がある。彼はその価値を心に定めなければならない。"ImportanceEmerson was, in part, reflecting on his personal vocational crisis after leaving his role as a minister.[1] Oliver Wendell Holmes Sr. declared this speech to be "the declaration of independence of American intellectual life."[2] Building on the growing attention he received from the essay Nature, The American Scholar solidified Emerson's popularity and weight in America, a level of reverence he would hold throughout the rest of his life. Phi Beta Kappa's literary quarterly magazine, The American Scholar, was named after the speech.[3]This success stands in contrast with the harsh reaction to another of his speeches, "Divinity School Address", given eleven months later.エマソンは、牧師を辞めた後の個人的な職業上の危機を振り返っていたこともあった[1]。オリバー・ウェンデル・ホームズ・シニアは、この演説を「アメリカの知的生活の独立宣言」[2]と宣言した。エッセイ『ネイチャー』から受けた注目の高まりを土台に、『アメリカン・スカラー』はアメリカにおけるエマソンの人気と重みを確固たるものにし、エマソンはその後の生涯を通じて尊敬の念を抱き続けることになる。ファイ・ベータ・カッパの文芸季刊誌『アメリカン・スカラー』は、この演説にちなんで命名された[3]。この成功は、11ヵ月後に行われたもうひとつの演説「神学校での演説」に対する厳しい反応とは対照的であった。